همه چیز درباره WebGL چیست

WebGL (کتابخانه وب گرافیک) یک API جاوا اسکریپت برای ارائه گرافیک های تعامل سه بعدی و ۲ بعدی با کارایی بالا در هر مرورگر وب سازگار و بدون استفاده از WebGL چیست افزونه ها است. WebGL با معرفی یک API که از نزدیک با OpenGL ES 2.0 مطابقت دارد که می تواند در عناصر HTML5 <canvas> استفاده شود ، این کار را انجام می دهد. این مطابقت باعث می شود تا API بتواند از شتاب گرافیکی سخت افزاری که توسط دستگاه کاربر ارائه شده استفاده کند.

همه چیز درباره WebGL چیست

پشتیبانی از در Firefox 4+ ، Google Chrome 9+ ، Opera 12+ ، Safari 5.1+ ، Internet Explorer 11+ و Microsoft Edge build 10240+ وجود دارد. با این حال ، دستگاه کاربر همچنین باید سخت افزاری داشته باشد که از این ویژگی ها پشتیبانی کند. WebGL 2 API پشتیبانی از بیشتر ویژگی های OpenGL ES 3.0 را پشتیبانی می کند.  WebGL چیست این برنامه از طریق رابط WebGL2RenderingContext ارائه شده است. عنصر <canvas> توسط API Canvas نیز برای انجام گرافیک ۲D در صفحات وب استفاده می شود. بعد ” محتوا را قادر می سازد از API مبتنی بر OpenGL ES 2.0 استفاده کنند تا رندرهای ۲ بعدی و سه بعدی را در یک بوم HTML در مرورگرهایی انجام دهند که بدون استفاده از افزونه ها از آن پشتیبانی می کنند. برنامه های WebGL شامل کد کنترلی است که به زبان جاوا اسکریپت و کد shader (GLSL) نوشته شده است که در واحد پردازش گرافیک رایانه (GPU) اجرا می شود. عناصر WebGL می توانند با دیگر عناصر HTML مخلوط شوند و با سایر قسمتهای صفحه یا پس زمینه صفحه ترکیب شوند. در این مقاله شما را با اصول استفاده از آشنا می کنیم. WebGL چیست فرض بر این است که شما قبلاً در مورد ریاضیات درگیر در گرافیک سه بعدی درک دارید ، و این مقاله وانمود نمی کند که سعی می کند مفاهیم گرافیکی سه بعدی را به شما آموزش دهد.

همه چیز درباره WebGL چیست

شایان ذکر است که این سری از مقالات خود را معرفی می کنند. WebGL چیست با این وجود تعدادی چارچوب در دسترس است که قابلیت های را محاصره می کند و ساخت برنامه های کاربردی و بازی های سه بعدی ، مانند .js را آسان تر می کند. آماده سازی برای ارائه به صورت سه بعدی اولین چیزی که برای استفاده از برای رندر کردن نیاز دارید ، بوم است. قطعه HTML زیر بومی را نشان می دهد که نمونه ما به آن ترسیم خواهد شد. اولین کاری ۳d graphic که ما در اینجا انجام می دهیم دریافت مرجع به بوم ، اختصاص دادن آن به متغیری به نام بوم است. پس از داشتن بوم ، سعی می کنیم با فراخوانی getContext و انتقال رشته “webgl” ، یک WebGLRenderingContext برای آن تهیه کنیم. اگر مرورگر از webgl پشتیبانی نمی کند ، getContext تهی برمی گردد و در این صورت ما پیامی را به کاربر نمایش می دهیم و از آن خارج می شویم. من فکر می کنم جواب بسیار شبیه به این سوال است که: استفاده از OpenGL در دنیای واقعی چیست؟ OpenGL محبوب ترین API متقاطع متقابل است که مدت هاست در WebGL چیست انواع برنامه های گرافیکی در زمان واقعی استفاده می شود – بازی های ویدئویی ، برنامه های پزشکی ، برنامه های مدل سازی سه بعدی و غیره. WebGL مبتنی بر OpenGL ES 2.0 است که در بسیاری WebGL چیست از تلفن های همراه (Android / iOS / Nokia و غیره) و برخی کنسول ها (مانند Playstation 3) نیز پشتیبانی می شود. در حالی که WebGL در حال حاضر عمدتا به نسخه های نمایشی محدود است ، این امر می تواند یک برنامه عالی برای اجرای برنامه های OpenGL بر روی وب باشد – بنابراین می توانید بازی ها و برنامه های سه بعدی دیگر را از طریق مرورگر وب خود اجرا کنید. اگر متن با موفقیت آغاز شود ، متغیر gl مرجع ما به آن است. WebGL چیست در این حالت ، رنگ روشن را به رنگ مشکی تنظیم می کنیم ، و زمینه را به آن رنگ پاک می کنیم (تغییر رنگ بوم با رنگ پس زمینه). در این مرحله شما به اندازه کافی کد دارید که متن باید با موفقیت اولیه تنظیم شود و شما باید با یک جعبه بزرگ و خالی سیاه آماده ، آماده و منتظر دریافت محتوا باشید. فکر می کنم سوال حاکی از این باشد که WebGL از چه استفاده هایی در دنیای واقعی استفاده می کند که بوم HTML5 را قادر نمی کند؟ ، مبتنی بر OpenGL ES 2.0 [0] ، از دستکاری بافت و شطرنج فراتر از بوم HTML5 پشتیبانی می کند. تأثیر زیادی از این توانایی بر تجسم اطلاعات ۲D است. با توجه به “متغیرهای بصری” ایستا شکل ، اندازه ، بافت ، رنگ ، موقعیت ، ارزش ، جهت گیری ، [۱] و ارائه کلی اطلاعات ، WebGL اکتشافات بیشتری از بوم HTML5 را امکان پذیر می کند. شکل با ایجاد هندسه پیچیده تر در زمان واقعی WebGL چیست (بافر vertex به معنای هندسه می تواند ذخیره شده در حال حاضر tessellated باشد ، برخلاف حالت فوری بوم HTML5 که tessellates در پرواز). اندازه ، رنگ و ارزش با فعال کردن نقشه برداری غیر وابسته به اطلاعات (سایه بان) بافت با استفاده از نقشه برداری از بافت و حالت های ترکیبی (تست هایی مانند قیچی ، استنسیل ، عمق ، مخلوط) ارائه با سهولت انتقال به فضای ۲٫۵D یا ۳D اطلاعات مربوط به برنامه های کاربردی شامل GIS ، کارتوگرافها ، WebGL چیست شبیه سازی فیزیک ، کاوش های عمیق تر در بافت ، به عنوان برش های سه بعدی و سایر ۳D ها نیست. از فن آوری های سه بعدی می توان در مرورگر برای ایجاد تجربیات کاربر تعاملی زیبا و بسیار جذاب استفاده کرد. WebGL یک API جاوا اسکریپت برای ارائه در زمان واقعی گرافیک های سه بعدی و WebGL چیست ۲D در یک مرورگر است. این مبتنی بر OpenGL ES است – نرم افزار API مورد استفاده در سیستم های جاسازی شده مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها.

همه چیز درباره WebGL چیست

به طور سنتی ، مرورگرهای وب از CPU برای ارائه محتوا استفاده می کردند ،  اما در سال های اخیر مرورگرها پشتیبانی از شتاب سخت افزاری را اتخاذ کرده اند ، به این معنی که توسعه دهندگان وب نمی توانند برای اجازه دادن به گرافیک های پیچیده ، به GPU دستگاه ضربه می زنید. با با استفاده از three.js شروع کنید درک این زبان دشوار است ، اما خوشبختانه تعدادی از کتابخانه های جاوا اسکریپت WebGL چیست وجود دارند که را قابل دسترسی تر می کنند ، مانند .js و. چنین فناوری در حال ادغام مجموعه مهارت ها بین توسعه دهندگان وب سنتی ، توسعه دهندگان بازی ها و هنرمندان VFX است ، WebGL چیست جایی که همه این رشته ها با هم همکاری می کنند تا تجربه های تعاملی را در وب ایجاد کنند. درک اصول اولیه VFX بسیار مهم است – نورپردازی ، WebGL چیست، پویانمایی و هندسه سه بعدی همه بازی می شوند – و داشتن چارچوب های JavaScript و HTML بسیار حیاتی است. http://porschi.ir/q/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8/

پیشفرض پرسیده در ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ در عمومی.
ارسال دیدگاه
0 پاسخ

پاسخ شما

با ارسال پاسخ شما با تمامی سیاست حفظ حریم خصوصی و قوانین و مقررات موافقت میکنید